Verksamhetssamordnare

Myndigheten för delaktighet söker en verksamhetssamordnare på Avdelningen för kunskap och implementering.

Om arbetsplatsen

Myndigheten för delaktighet är en kunskapsmyndighet som arbetar inom funktionshindersområdet. Vi arbetar för att alla, oavsett funktionsförmåga, ska kunna vara fullt delaktiga i samhället. Med FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning som grund driver vi på utvecklingen, följer upp funktionshinderspolitiken och sprider kunskap inom området. Myndigheten har drygt 60 medarbetare och ligger centralt i Sundbyberg. Vi strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. 

Arbetsuppgifter

Som verksamhetssamordnare är du ett professionellt stöd till avdelningschefen i arbetet med att samordna och följa upp gemensamma verksamhetsprocesser inom avdelningen. I avdelningen ryms sektionerna Uppföljning och Kunskapsutveckling, Implementeringsstöd och Kommunikation vilka leds av sektionschefer.

Som verksamhetssamordnare ansvarar du för samordning av centrala processer såsom verksamhetsplanering. I ansvaret ingår att följa upp, sammanställa, kvalitetssäkra och analysera underlag och att lämna förslag till prioriteringar, utvecklingsområden, budget och verksamhetsplanering.

Du ska även kunna ansvara för beredning, kvalitetssäkring och samordning av uppgifter med verksamhetsövergripande karaktär samt att bistå avdelningschefen i kontakter med myndighetens övriga funktioner. 

Som verksamhetssamordnare ökar du effektiviteten och underlättar samarbete. I arbetet ingår ett nära samarbete med sektionscheferna, generaldirektörens stab och myndighetens controller. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning
  • erfarenhet av verksamhetssamordning.

Rollen som verksamhetsamordnare ställer krav på att du:

  • är strukturerad och har god förmåga att se helheter och sammanhang
  • har god analytisk och strategisk förmåga
  • kan hantera många frågor samtidigt
  • har pedagogisk kompetens och mycket god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt
  • har förmåga att skapa goda relationer inom hela organisationen.

Som verksamhetssamordnare ska du fungera som nära stöd till avdelningschefen. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt på personlig lämplighet.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning med förordnande för uppdraget om tre år med möjlighet till förlängning.

Omfattning: Heltid

Tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast: 2018-08-10

Referensnummer: Dnr 2018/0145

Kontaktpersoner

Emelie Lindahl
Chef för Avdelningen för kunskapsutveckling och implementering
08-600 84 11

Helene Sundewall
Personalhandläggare
08-600 84 26

Fackliga företrädare

Arvid Lindén, ST, tfn 08-600 84 25

Ulrika Gani, SACO, tfn 08-600 84 18

Övrigt

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt cv-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Myndigheten behandlar dina personuppgifter i enlighet med den nya dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om myndighetens personuppgiftspolicy på www.mfd.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Senast granskad: 2018-06-12
Dela: