Verksamhetscontroller

Myndigheten för delaktighet söker en verksamhetscontroller till avdelningen för samordning och service.

Om arbetsplatsen

Myndigheten för delaktighet är en kunskapsmyndighet som arbetar inom funktionshindersområdet. Vi arbetar för att alla, oavsett funktionsförmåga, ska kunna vara fullt delaktiga i samhället. Med FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning som grund driver vi på utvecklingen, följer upp funktionshinderspolitiken och sprider kunskap inom området. Myndigheten har drygt 60 medarbetare och ligger centralt i Sundbyberg. Vi strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Avdelningen för samordning och service

Avdelningen för samordning och service har ansvar för att samordna myndighetens funktioner inom områdena ekonomi, juridik, HR, IT, upphandling, lokalfrågor samt reception. Avdelningen ansvarar också för registratur och arkiv. Vid sidan av sin samordnande roll stödjer också avdelningen löpande den övriga organisationen inom sina olika verksamhetsområden. I arbetet på myndigheten ingår att verka för tillgänglighet i alla verksamhetsområden.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en verksamhetscontroller till en spännande och mångfacetterad roll. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande och utmanande – såväl strategiska som operativa till exempel:

  • budgetunderlag
  • verksamhetsplanering, budgetering och uppföljning
  • interna och externa ekonomiska prognoser
  • årsredovisning
  • ekonomiska analyser och utredningar
  • riskanalys, intern styrning och kontroll
  • utvecklingsarbete inom ansvarsområdet
  • stöd till ledning och övriga chefer i interna ekonomiska frågor.

Vi samarbetar idag med Statens servicecenter vad gäller ekonomi- och löneadministration.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • akademisk examen inom ekonomi, gärna med inriktning mot ekonomistyrning
  • arbetat med budget-, prognos- och uppföljningsarbete inom statlig myndighet eller affärsverk
  • goda kunskaper i redovisning
  • goda kunskaper i Officepaketet
  • goda kunskaper i svenska och engelska.

Meriterande

  • erfarenhet av arbete med myndighetsstyrning
  • erfarenhet av arbete i och med processer
  • erfarenhet av förändringsarbete
  • erfarenhet från det funktionshinderspolitiska området
  • statens controllerutbildning.

För att trivas i rollen behöver du vara kommunikativ, initiativrik och flexibel och tycka att det är stimulerande med ett omväxlande arbete i en relativt ny myndighet. Du är organiserad, strukturerad och noggrann och ser vad som behöver göras. Du är analytisk, driven och självgående samt har lätt för att samarbeta med andra.

Anställningens omfattning

Tillsvidareanställning. 6 månaders provanställning. Heltid.

Tillträde: Snarast möjligt enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast  2018-10-01

Referensnummer: Dnr 2018/0207

Kontaktpersoner

Kalle Elofsson
Avdelningschef samordning och service
08-600 84 40

Helene Sundewall
Personalhandläggare
08-600 84 26

Fackliga företrädare

Arvid lindén
ST
08-600 84 25

Ulrika Gani
SACO
08-600 84 18

Övrigt

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt cv-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Myndigheterna behandlar dina personuppgifter i enlighet med den nya dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om myndighetens personuppgiftspolicy.

Varmt välkommen med din ansökan!

Senast granskad: 2018-09-10
Dela: