Upphandlare

MFD söker driven upphandlare. Ansök senast: 2018-03-04

Om arbetsplatsen

Myndigheten för delaktighet är en kunskapsmyndighet som arbetar inom funktionshindersområdet. Vi arbetar för att alla, oavsett funktionsförmåga, ska kunna vara fullt delaktiga i samhället. Vi driver på utvecklingen, följer upp funktionshinderspolitiken och sprider kunskap inom området och med FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning som grund. Myndigheten har drygt 60 medarbetare och ligger centralt i Sundbyberg. Vi strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en driven upphandlare. Placeringen kommer att vara vid avdelningen för samordning och service. Avdelningen ansvarar för myndighetens ekonomi, juridik, IT, registratur, reception, säkerhet, inköp, upphandling och avtal samt lokalfrågor.

I rollen som upphandlare arbetar du självständigt med upphandlingsfrågor samt ger stöd till övriga medarbetare och chefer kring upphandling. Du kommer arbeta med hela upphandlingsprocessen, från planering och förberedelse till uppföljning av avtal. Du genomför upphandlingar, avropar från statliga ramavtal, tar fram egna lokala ramavtal och stöttar organisationen i avtals- och upphandlingsfrågor. Du ansvarar för att utbilda verksamheten i upphandlingsrelaterade frågor och bidrar till att utveckla myndighetens upphandlingsverksamhet och en god förvaltningskultur.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har

  • dokumenterad erfarenhet av att tidigare självständigt ha genomfört upphandlingar och avrop inom offentlig verksamhet
  • god förståelse för den offentliga förvaltningens förutsättningar och regelverk
  • relevant högskoleutbildning inom företrädesvis områdena ekonomi, juridik, offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning eller erfarenhet som myndigheten bedömer likvärdig
  • goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU)
  • goda kunskaper i avtalsprocesser, tex upprättande och uppföljning av avtal
  • mycket god språklig förmåga.


Som person har du integritet och är initiativrik, lösningsfokuserad, kommunikativ och serviceinriktad. Du är organiserad och strukturerad och har god förmåga att planera och genomföra arbetet enligt tidplaner. Du är van att arbeta självständigt och ibland arbeta med snäva tidsramar. För att lyckas i rollen främjar du gott samarbete och tycker om att arbeta i team.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personliga egenskaper när vi anställer.

Det är meriterande om du har

  • erfarenhet av upphandlingsverktyget e-avrop
  • arbetat med att utveckla och ta fram internt styrande och stödjande dokument inom området
  • erfarenhet av att driva projekt och processer
  • kunskaper inom funktionshindersområdet, särskilt inom området tillgänglighet och universell utformning.

Erfarenhet krävs.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning:   Heltid
Vi tillämpar 6 månaders provanställning

 
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast:   2018-03-04

Referensnummer:   Dnr 2018/0033

Välkommen att söka genom att:

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen:   1

Kontakt

Fackliga företrädare

Morgan Ceken
ST
08-600 84 08

Ulrika Gani
SACO
08-600 84 18

Övrigt

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Kontakt: I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget K2 Search. Du är välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gabriella Huss, tel. 0708-68 85 45, för svar på dina frågor.

Ansökan: Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv så snart som möjligt, dock senast den 4 mars 2018.

Varmt välkommen med din ansökan!

Hjälpte informationen dig?

Senast granskad: 2018-02-09
Dela: